Kerstmis bij Starbucks: eet een ijsbeerkoekje met doorgesneden keel

Koffieketen slaat voor de tweede keer plank mis rond Kerstmis

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het wil maar niet lukken tussen Kerstmis en Starbucks.  De miscommunicatie tussen het merk en haar fans begon in november toen bekend werd dat de koffieketen - buiten de rode kleur - iedere verwijzing naar Kerstmis van haar bekers verwijderde. Dat schoot veel Amerikaanse Kerstfans in het verkeerde keelgat.

Merry Christmas

Het leidde onder meer tot op Facebook, waarbij een fan zichzelf bij de bestelling van een kopje koffie &;Merry Christmas&; liet noemen en zo alsnog zijn kerstbeker kreeg. De post giomng viral, maar de bekers bleven.

Kekke rode dasje

Aanleiding voor de laatste controverse zijn de ijsbeerkoekjes die de koffieketen verkoopt. Het kekke rode dasje dat de ijsbeer draagt kan evengoed doorgaan voor een halve onthoofding. Fans zetten de beertjes bij elkaar op de foto en spreken van een slachting.

Starbucks heeft nog niet gereageerd op het ijsbeerdrama.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie