Zeven jaar na de introductie van Coca-Cola Zero (volgens 'de company het vierde frisdrankmerk van Nederland) wordt een grootse ('grootste' zelfs) campagne gelanceerd. Het thema van de campagne, ‘Just Add Zero’, staat in het teken van een magisch vermenigvuldigen. Voeg zero toe aan 1 (jezelf) en je bent ineens met tien vrienden, voeg zero toe aan twee zusters en je krijgt er twintig vriendinnen bij, voeg zero toe aan 10 kilometer (wandelen) en je gaat ineens honderd.
De campagne richt zich op jongeren tussen de 18 en 30 jaar. Coca-Cola investeert met de campage sterk in de promotie van haar calorievrije productaanbod op de winkelvloer, in horeca, via haar sociale media en op televisie.
Dit zegt Suzanne Pater, Brand Activation Manager Coca-Cola Zero, over de campagne: 'We zien nog steeds kansen om te groeien met Coca-Cola Zero. Onder consumenten is namelijk steeds meer behoefte aan calorievrije producten, zonder in te leveren op smaak.' Een grootschalige winkelactivatie is onderdeel van de campagne. Pater: “We lanceren een aantal initiatieven in samenwerking met verschillende supermarktketens waarbij consumenten een 1,5 liter fles Coca-Cola Zero met korting kunnen kopen of zelfs gratis op kunnen halen.'
Coca-Cola-wifi
De campagne wordt ook ondersteund met een horeca-actie. Meer dan 1.000 horecagelegenheden voorzien van gratis Coca-Cola Zero wifi om consumenten op een verrassende manier te activeren. Bovendien krijgen gebruikers van dit wifi netwerk een gratis Coca-Cola Zero.
Breicursus
Ook in de online video worden situaties ineens veel leuker door Zero toe te voegen: een middagje vissen, een breicursus en potje petangue worden ineens één groot feest.
De ‘Just Add Zero’ tv-commercial is geregisseerd door Nima Nourizadeh en opgenomen in Zuid-Afrika. De soundtrack is een remix van het nummer ‘Set It Off’ van dj en producer Diplo.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!