De ABC-jury, die wederom wordt geleid door Gerlach Cerfontaine (voormalig president-directeur van de Schiphol Group, thans hoogleraar in Utrecht en Maastricht) bestaat uit Jeroen Hubert (Ikea), Alex Phaff (Gamma) en Florien Vaessen (ABN Amro) namens het SAN-bestuur; Wil Giezenaar (Pon/Audi) en Mireille Spapens (Deloitte) namens het BvA-bestuur; Astrid Prummel (Adformatie), Luuk Ros (Tijdschrift voor Marketing) en Roderick Mirande (Adformatie) namens Adfo Groep; en Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Rik Riezebos (Eurib) als externe deskundigen.
Drie Longlisten
De 20 SAN juryvoorzitters van de 10 categorieën uit het SAN Jaarboek 2014, geven als eersten namen door van potentiële ABC-kandidaten aan de ABC-juryleden. Daarna gaat de ABC jury aan de slag en na een zorgvuldige afweging te hebben gemaakt sturen zij hun keuzes naar het SAN kantoor. Hieruit volgen, op basis van een rekenkundig gemiddelde, de eerste 3 x 10 Longlisten (zonder rangorde maar alfabetisch) en worden de
ABC-juryleden als eerste geïnformeerd. Pas nadat zij hun definitieve oordeel hebben geveld volgt publicatie van de 3 Longlisten op 3 april 2015.
Van Longlist naar Shortlist
De genomineerde adverteerders en bureaus krijgen de gelegenheid om op maximaal twee
A4-tjes hun argumenten te geven om de jury te overtuigen om op de Shortlist (van 3 genomineerden) te komen. Op 30 april bepaalt de ABC-jury wie er definitief een plaats krijgen op één van de drie Shortlisten. Publicatie volgt op 1 mei 2015.
Van Shortlist naar Winnaar
De 3 x 3 Shortlist kandidaten presenteren zich op 12 mei aan de ABC-jury bij PwC te Amsterdam. Als de negen presentaties achter de rug zijn gaat de jury direct in beraad om
te bepalen wie de uiteindelijke ABC winnaars zijn. Deze worden bekend gemaakt tijdens de uitreiking SAN Accenten 2014 op 28 mei 2015 in Studio 21 te Hilversum.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!