Hoe zit het nu eigenlijk met multichannel- marketing?

Welke kanalen worden bijvoorbeeld het vaakst ingezet?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In hoeverre wordt multichannelmarketing omarmd, hoeveel wordt geïnvesteerd en hoe worden resultaten gemeten?

ondervroeg 270 marketeers.

86 procent geeft aan dat multichannelmarketing gesteund wordt vanuit het senior management, 12 procent geeft aan dat dit niet het geval is.

Voor 84 procent is het ook de belangrijkste focus binnen de huidige marketingstrategie van het bedrijf. Bij 15 procent van de ondervraagden is dat niet het geval (1 procent heeft geen idee).

Om mee te gaan in de huidige marketingtrends is voor 32 procent uit die groep van 84 procent de belangrijkste reden waarom multichannelmarketing op dit moment het belangrijkste is.

30 procent van hen zegt dat het vanwege goede resultaten van de multichannelmarketingcampagnes is. 25 procent zegt dat ze het van hun baas moeten doen. 13 procent zegt dat ze op deze manier hun concurrenten voor willen blijven.

Niet iedere organisatie is even actief qua meten van resultaten, zo .

46 procent heeft de afgelopen 12 maanden 4-6 multichannelcampagnes uitgevoerd, 31 procent deed er 7 of meer.

Sociale media zijn het belangrijkst kanaal voor multichannelcampagnes, zegt 22 procent, voor 18 procent is het adverteren, 15 procent het web, 14 procent mobiel, 11 procent events, 11 procent e-mail en 9 procent video.

De verdeling van het budget:

Over de uitdagingen, geven de ondervraagden aan:

Zie voor meer onderzoeksresultaten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie