H&M, Google en MediaMonks personaliseren jouw kleding

De app Coded Couture ontwerpt een jurk op basis van jouw dagelijkse activiteiten

Een unieke jurk die ook nog eens past bij jouw lifestyle: normaal gesproken is zo’n bijzonder item erg duur. Ivyrevel (zusterbedrijf van H&M), Google en productiepartner Mediamonks bouwden een app die kleding ontwerpt op basis van jouw dagelijkse activiteiten en voorkeuren.

Revolutie

‘We nemen de persoonlijkheid van de klant mee in het ontwerpproces via datatechnologie. Dat is een revolutie in de hele modeindustrie’, zegt Aleksandar Subosic, mede-oprichter van Ivyrevel.  ‘Als je vandaag de dag een uniek kledingstuk wilt, moet je veel geld uitgeven of zelf knutselen. Dankzij de Data Dress kan iedere vrouw een jurk kopen die speciaal voor haar gemaakt is. Een jurk die past bij haar lifestyle.’

Ivyrevel is een Zweeds, innovatief modemerk en onderdeel van H&M Group. De startup is opgericht door Kenza Zouiten, haar partner Aleksandar Subosic, zijn broer Dejan Subosic en Gustav Springfeldt. De oprichters willen mode, creativiteit en technologische innovatie samenbrengen. 

 

Zo werkt het

Het enige wat je hoeft te doen, is een smartphone app installeren die informatie over je verzamelt. De software houdt bij waar je heen gaat, wat je doet en wat je leuk vindt. Door een koppeling met de Google Awareness API en verschillende sensors weet de app zelfs welk weer het is bij jou in de buurt.

De Google Awareness API wordt vaker toegepast. Ontroerendgoed-app Trulia (een soort Funda) gebruikt de API om meldingen te sturen als je (te voet én met mooi weer) in de buurt bent van een open huis. Muziekapp Superplayer Music gebruikt het om muziek te suggeren op basis van je activiteit en locatie, bijvoorbeeld fitnessmuziek als je in de sportschool bent.

 

Geautomatiseerd ontwerp

Google en Ivyrevel gebruiken al deze data om een jurk te ontwerpen die perfect bij je past. De app ontwerpt het kledingstuk automatisch op basis van je gegevens. Het ontwerp ontwikkelt zich naarmate meer informatie beschikbaar is, je kunt per dag de voortgang bekijken.

Tot slot kies je zelf een gelegenheid: party, gala of business. Daarna kun je de ‘Data Dress’ bestellen. Zo’n persoonlijke jurk kost 99 dollar (93 euro).

Test

Je kunt de app nog niet downloaden: Ivyrevel lanceert ‘m later dit jaar. De software wordt nu getest door influencers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie