Een unieke jurk die ook nog eens past bij jouw lifestyle: normaal gesproken is zo’n bijzonder item erg duur. Ivyrevel (zusterbedrijf van H&M), Google en productiepartner Mediamonks bouwden een app die kleding ontwerpt op basis van jouw dagelijkse activiteiten en voorkeuren.
Revolutie
‘We nemen de persoonlijkheid van de klant mee in het ontwerpproces via datatechnologie. Dat is een revolutie in de hele modeindustrie’, zegt Aleksandar Subosic, mede-oprichter van Ivyrevel. ‘Als je vandaag de dag een uniek kledingstuk wilt, moet je veel geld uitgeven of zelf knutselen. Dankzij de Data Dress kan iedere vrouw een jurk kopen die speciaal voor haar gemaakt is. Een jurk die past bij haar lifestyle.’
Zo werkt het
Het enige wat je hoeft te doen, is een smartphone app installeren die informatie over je verzamelt. De software houdt bij waar je heen gaat, wat je doet en wat je leuk vindt. Door een koppeling met de Google Awareness API en verschillende sensors weet de app zelfs welk weer het is bij jou in de buurt.
Geautomatiseerd ontwerp
Google en Ivyrevel gebruiken al deze data om een jurk te ontwerpen die perfect bij je past. De app ontwerpt het kledingstuk automatisch op basis van je gegevens. Het ontwerp ontwikkelt zich naarmate meer informatie beschikbaar is, je kunt per dag de voortgang bekijken.
Tot slot kies je zelf een gelegenheid: party, gala of business. Daarna kun je de ‘Data Dress’ bestellen. Zo’n persoonlijke jurk kost 99 dollar (93 euro).
Test
Je kunt de app nog niet downloaden: Ivyrevel lanceert ‘m later dit jaar. De software wordt nu getest door influencers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!