Door internet zijn we altijd overal bereikbaar met onze smartphone of tablet. ‘s Avonds, op de bank, kopen we massaal met onze iPad op internet, zitten we op Facebook of Twitter en communiceren we ons suf. Dit heeft grote gevolgen voor ons leven en voor bedrijven en winkels. Ondernemers, leveranciers en dienstverleners moeten opnieuw hun “business model” evalueren, opnieuw hun waarde bepalen voor klanten en opnieuw hun strategie definiëren. De impact van internet is overal merkbaar en leidt tot grote veranderingen.
Winkels moeten veranderen om te overleven, webwinkels hebben een grote focus op klanten en mobiel internet is begonnen aan een opmars. Een plaats zonder winkels is een dode plaats, dus ook gemeenten en onroerend goed exploitanten moeten zich beraden op hun toekomst. Wat heeft deze toekomst in petto, wat zijn de bedreigingen en bovenal wat zijn de kansen voor aanbieders, merken, winkels, webwinkels en andere ondernemers?
De toepassing van internet leidt tot fundamentele veranderingen door een verandering in het gedrag van bedrijven en consumenten. Welke veranderingen zijn zinvol? Hoe kan concurrentievoordeel bereikt worden, samenwerken of juist niet? De problematiek vraagt om een outside-in benadering, maar ook om out-of-the-box denken gebaseerd op visie, kennis en onderzoek. Dat is de basis voor onze samenwerking met onze opdrachtgevers. Cor Molenaar leidt in alle gevallen dit proces op basis van ervaring, kennis, visie en onderzoek, onderdelen kunnen eventueel worden verricht door medewerkers van de opdrachtgever, studenten of andere partijen.
Aandachtsgebieden hierbij zijn o.a.
- De ontwikkelingen op het terrein van toegepaste technologie: informatiesystemen, telecommunicatie, mobiliteit en bijvoorbeeld het gebruik van smartphones, tablets en “identifiers” zoals RFID chips
- De toepassingen door consumenten en bedrijven: hoe zoeken ze naar informatie, hoe kopen ze, wat is de rol van internet en wat zijn de mogelijkheden in de fysieke wereld, Near Field Communication, Location based services en bijvoorbeeld de impact van de QR code op communicatie en de Retail.
- Veranderingen in branches, zoals dienstverlening, verzekeringen, banken en retail (zowel de winkels als webwinkels)
- De toepassingsmogelijkheden van Internet (pragmatisch en realistisch)
- Leveranciers en dienstverleners. Nieuwe rollen (partnerships) en nieuwe toepassingsmogelijkheden van technologie.
- Welke nieuwe business modellen zijn mogelijk en succesvol?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!