Heineken verruilde op creatief vlak afgelopen zomer Wieden+Kennedy internationaal voor Publicis Worldwide. De eerste resultaten daarvan zijn nu zichtbaar.
Waar W+K inspeelde op ‘Legends’ en het merkimago – en daar veel prijswinnend werk mee maakte – gooit Heineken het nu met Publicis (in samenwerking met de eigen Amerikaanse creatieve divisie) over een andere boeg: het product staat weer meer centraal met het thema ‘There's More Behind the Star’. Die heeft een dubbele betekenis: Heineken rode ster en het feit dat acteur Benicio del Toro het bier vanaf nu promoot. In de commercials is Del Toro onder meer in gesprek met Heineken’s wereldwijde meesterbrouwer Willem van Waesberghe.
In de films komt steeds terug dat Heineken geserveerd wordt in 192 landen.
De campagne wordt verspreid in 70 landen en Heineken heeft flink geïnvesteerd. Er zijn zes advertenties die tot en met 2017 te zien zijn en vijf (digitale) films. Volgens Adage spendeert Heineken in de Verenigde Staten met deze campagne het meeste ooit in media.
Stem hier op onze poll over de nieuwe weg die Heineken samen met Publicis Worldwide is ingeslagen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!