Koningsdag mag in ons land een fenomeen zijn, over de grens zijn slechts weinig mensen met het bestaan van dit feest bekend. Een gemiste kans, want ons nationale verjaarsfeest biedt een uitgelezen kans om trots de Nederlandse identiteit te presenteren.
KLM en Heineken, bij uitstek twee iconische ‘Dutch brands’, besloten hier dit jaar iets aan te doen. In het kader van de gezamenlijke actie ‘Orange Experience’ werden tien Amerikanen per KLM-jet overgevlogen voor een bliksembezoek aan Koningsdag in Amsterdam, compleet met rondvaart door de grachten en gastoptreden van Armin van Buuren (hoofdrolspeler in Heinekens 'Dance more, drink slow' campagne).
Opvallend is dat de gelukkigen niet noodzakelijk relaties, fans of 'volgers' waren van een van de beide merken. De selectie vond plaats tijdens een vrijmarkt die KLM en Heineken hadden georganiseerd in Amsterdam Avenue, New York. Bezoekers van die markt konden meedoen aan een kennisquiz, met als hoofdprijs een trip naar KIngsday.
Voor Frank Houben, director Communications & Corporate Identity van KLM, smaakt de co-branded actie naar meer. Hij sluit niet uit dat vaker gezamenlijke acties met andere merken georganiseerd gaan worden, ‘waarbij we ook gebruik kunnen maken van elkaars bereik’.
Rob van Griensven, sr brand manager bij Heineken, sluit zich hierbij aan: ‘Dat je als merk inspeelt op wat er in de wereld om je heen gebeurt en daarbij de samenwerking zoekt met een ander merk of een platform, vind ik heel erg logisch.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!