Overslaan en naar de inhoud gaan

Gratis weggeven levert geld op

De initiatiefnemer van Gratiskoop.nl beschouwt de introductie van de webwinkel met gratis artikelen als een groot succes. De winkel heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door een product te delen op Facebook of Twitter voordat de aanschaf wordt gedaan, verkrijgt een consument op Gratiskoop.nl het recht om een artikel aan te schaffen tegen betaling van alleen verzendkosten. Het verdienmodel van Gratiskoop is gebaseerd op verkoop van hoge aantallen en aandacht van de massa. De uitdaging is om heel veel mensen te bereiken zonder geld te spenderen aan marketing. Volgens winkeleigenaar Bas Urlings van DisQounts International slaat dat concept goed aan bij het publiek. Binnen enkele dagen na lancering van de site liep het aantal orders op naar gemiddeld 1 per minuut.

related partner content for mobile comes here

Gratiskoop.nl biedt een assortiment van iPhone en iPad accessoires aangevuld met veel sieraden en andere snuisterijen. "De meeste bedrijven die vergelijkbare producten aanbieden, maken zeker 80 tot wel 95 procent marge", zegt Urlings. "Daarom besloot ik om dit in een ander jasje te steken met minder marge, en het werkt."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in