Dat blijkt uit de online bereikcijfers van mei 2015, gepubliceerd door GfK DAM (Digital Audience Measurement, 13+ en alle platformen). Het gaat om een commerciële toplijst van merken die advertentieruimte bieden.
Google heeft een bereik van 84,3% tegenover Facebook 80,0%.
In de top-10 van het bereiksonderzoek zijn nauwelijks verschuivingen ten opzichte van april. Gmail schuift een plaats op naar 9 ten koste van Facebook Messenger.
Buiten de top 10 is Buienradar gestegen van 18 naar 11 en in bereik gestegen van 32,4% naar 41,8%. Een andere stijger in de top-50 is RTL NL (op 25). De site van Avro-Tros komt de top-50 binnen (van 67 naar 44), dankzij het Eurovisie Songfestival.
GfK DAM is een doorstart van DDMM, waar Vinex in april uitstapte en een eigen online bereiksonderzoek begon (NOBO). Onder andere het platform van media-adviesbureaus PMA maakt nog wel gebruik van GfK DAM. Het totaal aantal merken in het onderzoek is uitgebreid naar 3.700.
Adformatie publiceert vanaf nu maandelijks de online bereikstop-50 GfK DAM.
Bekijk hier de top-50 van mei 2015.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!