Onder de vlag van Dutch Digital Design presenteerden de bureaus vorige week hun beste werk, aan de hand van aspecten van de Nederlandse mentaliteit. Als afsluiter van het programma waren er Dutch Drinks op de Nederlandse Ambassade in London.
Advertising Week Europe telt ruim 28.000 bezoekers en presentaties waren via een livestream te volgen. Ook deze editie gaf Dutch Digital Design een sessie over de Nederlandse mentaliteit achter het digitale werk.
Nederlandse designmentaliteit
Wat is Nederlandse designmentaliteit nu precies? Het was de rode draad in de presentaties van MediaMonks, Fabrique, Code d’Azur, DDB & Tribal Amsterdam en TamTam, die hierop in gingen aan de hand van hun werk. Aspecten die aan bod kwamen, waren de vertrouwdheid die wij hebben met andere culturen, onze nuchtere aanpak, de naadloze integratie van identiteiten in offline en online, onze oplossingsgerichtheid en de Nederlandse eigenschap om graag grenzen te willen verkennen en te verleggen.
Bijeenkomst ambassade
Na afloop van het programma vond er een netwerkborrel plaats op de Nederlandse ambassade in Londen. Onder de zeventig gasten waren Nederlandse en Engelse organisaties, bureaus en merken uit Londen en daarbuiten. Na de opening door Fred Olthof, (Hoofd Economische Zaken van de ambassade) sprak Bert Hagendoorn (Dutch Digital Design) over het optreden, gevolgd door Mark van der Heijden ('The Backpacker Intern') en Valentijn van Santvoort (Wanderbrief) die hun plannen voor Londen aankondigden.
Harm Wimmenhove (MediaMonks) toonde BBQ Cultures (Weber).
Keith Kornson (DDB & Tribal Amsterdam) presenteerde Royal Family (Royal Canin).
Nik Nieuwenhuijs (Code d'Azur) ging in op Sweetie en KLM Must See Map.
Ferdy Pullens (Fabrique) sprak over de case voor het Nationaal Militair Museum.
Max Pinas (TamTam) presenteerde zijn case: de online verkoop van huizen.
Opening door Fred Olthof, (Hoofd Economische Zaken, Ambassade) - rechts.
Bert Hagendoorn (Dutch Digital Design) over het Nederlandse optreden.
Mark van der Heijden en Valentijn van Santvoort (Wanderbrief).
Meer foto’s van het event op de Facebook pagina van Dutch Digital Design.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!