Normaal werkt FCB Amsterdam voor commerciële klanten, maar volgend jaar wil het netwerkbureau zich ook beschikbaar stellen voor individuen of groepen zonder commerciële belangen. Bij wijze van kerstcadeau geeft FCB Amsterdam 500 uur gratis weg om creatieve ideeën en concepten te ontwikkelen waar mensen beter of gelukkiger van worden.
Vorig jaar deed Buutvrij iets soortgelijks door zich 40 dagen 'gratis' beschikbaar te stellen, als statement tegen de heersende graaicultuur. CHANGE500 heeft als doel om de wereld om ons heen op te knappen: het oplossen van maatschappelijke problemen, of het voorkomen van misstanden.
Klantenjury
Een zogenoemde 'klantenjury' selecteert de inzendingen die worden beloond met gratis uren. Minimaal 50, maximaal 200 uur. 'Genoeg om het verschil te maken', aldus het bureau. Projecten die zich in willen schrijven kunnen dat hier doen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!