Een maand nadat het vertrek bekend werd van Emilio de Haan (foto: midden) en Rogier de Bruin (foto: links) als creative directors van FHV BBDO, kondigen ze aan terug te keren naar wat ze een ‘oude liefde’ noemen: Indie.
Zo is het gegaan, vertellen ze: ‘Na een paar gesprekken met Lode en Chris vonden we de keuze niet zo moeilijk meer. De collectieve ambitie, energie en mooie lokale én internationale klanten maken het een heel aantrekkelijk verhaal.’
Het duo werkte in het verleden al voor het bureau van Lode Schaeffer en maakten daar - toen nog afzonderlijk van elkaar - bekroond werk voor Bavaria, Sportlife en Sensoor.
Bij FHV BBDO wonnen De Haan en De Bruin tientallen awards, onder meer voor Hi, Lay’s en Zilveren Kruis.
De nieuwe creative directors van Indie worden herenigd met account director Niels Heimens (foto: rechts), die een korte uitstap maakte van FHV BBDO naar Selmore. Samen waren de drie verantwoordelijk voor Hi en Lay’s.