In de commercials haalt ze herinneringen op aan de mooie momenten uit haar jeugd. In de beelden zien we de Ellen van nu, afgewisseld met de kleine Ellen en tiener-Ellen.
Speciaal voor deze campagne heeft ze haar Engelstalige nummer ‘Darling’ vertaald naar Drenthe. De videoclip bij het nieuwe nummer (Darling Drenthe) is in Drenthe opgenomen en vormt tevens de basis voor de landelijke commercial. De nieuwe single is via dia deze link overigens gratis te downloaden.
Online is het thema van de campagne nader uitgewerkt rond het begrip DrentheMomenten, zogeheten 'ultieme geluksmomenten' die je in Drenthe kan ervaren. 'Deze momenten willen we tot leven brengen,' aldus Barry Kok van communicatiebureau Open: 'We willen mensen in beweging krijgen door ze te laten vertellen welke plekjes voor hun bijzonder zijn. In de campagne noemen we dit DrentheMomenten die we gevangen hebben in nostalgische polaroids. Het zijn echte momenten, echte herinneringen van echte mensen.'
Het creatieve concept is van Barry Kok en Piebe Piebenga van Communicatiebureau Open uit Groningen. De commercial is geproduceerd door Ismael ten Heuvel van PinkRabbit, en gemaakt in opdracht van Marketing Drenthe.
Drenthe commercial met Ellen ten Damme (kind 11 jaar)
Drenthe commercial Ellen ten Damme (tiener 17 jaar)
De making off