De winnende case betrof een fotomarketingactie rond de replica van een Vodafone McLaren-Mercedes formule 1-wagen en draaide om het verkopen van handsets uit de speciale pitstop collectie van Vodafone. Consumenten konden onder het genot van jankende F1-motoren op de foto met de VMM-replica, vergezeld van monteurs en pitbabes. De foto werd geprint en als een Vodafone branded fotoflyer meegegeven als herinnering. De actie leverde 80% meer traffic in de Vodafone shop en 62,5% meer verkochte handsets.
Naast deze case waren nog vier cases genomineerd.:
Case: Blue band kookboek merchandising
Bureau: Caring Fieldmarketing
Case: Page Kussenzacht Fatboy-actie
Bureau: Holland Sales Service
Case: Sony Playstation Gamescorner.nl
Bureau: Move
Case: Friesland Foods Shophopper
Bureau: Young Perfect Promotions
Een speciale vermelding was er voor de Autodropactie van bureau Face the public.
Over het aantal van 24 inzendingen was het organiserende Dutch Fieldmarketing Association aangenaam verrast. 'Onze vereniging heeft ongeveer dertig leden. Het zijn vooral de grootste bureaus, want we vertegenwoordigen ongeveer zeventig procent van de markt.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!