Salesforce voorspelt wat je gaat kopen
Het gaat er al niet meer om te weten wat de klant doet, meer en meer gaat het om wat de klant wil gaan doen. Dat is de gedachte achter Salesforce Predictive Decisions.
Met Predictive Decisions kan een marketeer zowel anonieme als bekende klantprofielen continu updaten, zodat hij precies weet wat de voorkeuren van elke individuele klant zijn. Geavanceerde algoritmes doen vervolgens voorspellingen over welke content, product of aanbieding het best kan worden gepresenteerd. Hierdoor neemt de conversie en betrokkenheid van elke klant toe.
‘Met de introductie van Predictive Decisions geven we marketeers de mogelijkheid data science te gebruiken om betere resultaten te behalen,’ stelt Scott McCorkle, ceo van Salesforce Marketing Cloud. ‘Marketeers hebben één enkel platform dat crm- en marketingdata verbindt met contextuele informatie, zodat ze nauwkeurige voorspellende programma’s kunnen opzetten. Hiermee wordt een toevallige bezoeker een nieuwe klant.’
Weten wat de klant wil kopen voordat die dat zelf weet, kan een groot verschil maken. Salesforce claimt dat Predictive Decisions het rendement van een webwinkel met 10 procent kan verhogen en de conversie van email met 25%
Apple heeft patent gevraagd op methodes voor het waterproof maken van elektronsiche apparaten zoals de iPhone. Het patent beschrijft een techniek voor het coaten van interne componenten, zoals de moederbord, met een hydrophobe laag. De caoting zou 1 tot 10 micron dun zijn, zodat geen extra ruimte voor nodig is.
Om ook de soldeerpunten te kunnen beschermen, is in de patentaanvraag tevens sprake van het aanbrengen van siliconen op de eindes van connectoren. Samsung maakte de Galaxy S5 water resistent vorig jaar, maar liet die fuctie weer achterwege bij de S6. Niettemin verwachten ze bij Apple Insider dat een waterproof iPhone of iMac 'een flinke rimpeling' kan veroorzaken.
Instagram komt met diashows, voor adverteerders
Uit angst om de 300 miljoen gebruikers af te schikken was Instagram tot dusver voorzichtig met het uitbrengen van advertentie opties. Maar nu heeft het een ferme stap gezet naar ruimere mogelijkheden met de aankondiging van de ‘carousel’. Met dit nieuwe ad-format kunnen adverteerders meer foto’s tegelijk te posten die als diashows zijn te bekijken.
Misschien nog belangrijker: adverteerders kunnen vanuit die carrousel ads linken naar websites buiten Instagram, waar gebruikers meer informatie kunnen vinden over hun merk. Dit is iets wat merken - die ‘likes’ willen vertalen in echte aankopen - al langer willen maar nooit konden. Wel vraagt Wired zich wel af of merken die Instagram gebruiken maar (nog) niet adverteren, dan nog in staat zijn om op te vallen.
Twitter video nu ook te embedden
Video's die zijn geschoten en bewerkt op het Twitter platform, zijn voortaan op andere plaatsen te embedden. De nieuwe functie volgt op de recente release van een serie videotools voor het vastleggen, bewerken en posten van 30-seconde durende videoclips die zichtbaar worden tussen de Twitter berichten. Met de extra optie maakt Twitter deze content op meer plaatsen zichtbaar.
de embed code is te vinden door op het 'meer' ikoon te klikken.