Dick Buschman: 'Bij de Esprix kiezen creatieven en marketeers samen het beste werk van Nederland. De kruisbestuiving tussen de juryleden is inspirerend en levert interessante discussies op. Deze openheid is bepalend voor de toekomst van het communicatievak: de symbiose van verschillende disciplines zorgt voor de echte vernieuwing. En de Esprix kan daar, nog meer dan nu al, een aanjager in zijn.'
Peter Paul Blommers, Esprix-voorzitter, is trots op het aantrekken van Buschman: Achtung! is dit jaar bij de SAN uitgeroepen tot Bureau van het Jaar, en, zegt Blommers: 'Dick is door zijn ervaring met de Vea en met initiatieven als het jaarlijkse Digital Dinner de ideale representant van de nieuwe lichting creatieven. Naast Dick zitten Hans Koeleman (KPN) en Ronald Velten (IBM) in het bestuur. Met deze bezetting kunnen we de nieuwe koers van de Esprix krachtig uitdragen én de volgende innovatieslag maken.'
Inzendingen voor de Esprix worden vanaf dit jaar gelijkwaardig beoordeeld op het creatieve idee en het resultaat. Het gewicht dat voorheen werd toegekend aan de gedragscomponent maakt plaats voor een nieuwe manier van beoordelen die de samenstelling van de jury van 120 personen afkomstig van de creatieve en mediabureaus en adverteerders weerspiegelt.
Inzenden kan tot 31 december via Esprix.nl.
Vorig jaar waren dit de winnaars.
Foto Dick Buschman: Reinier@RVDA
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!