De Persgroep Nederland kiest Fight cancer als goed doel voor Creative Press Challenge

Het is de derde editie van de jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het doel van de Creative Press Challenge is om reclamemakers opnieuw de puurheid van print als reclamemedium te laten ervaren, en om printreclame naar een hoger niveau te tillen. De opdracht is om de identiteit van Fight cancer in één pagina weer te geven en daagt jonge creatieven uit om voor dit iconisch goed doel hun beste printadvertentie van het jaar te maken.

Nieuw dit jaar is dat de drie beste ideeën worden geproduceerd; uit deze top 3 kiest de jury uiteindelijk de winnaar. Het winnende werk wordt ingezonden naar Cannes en in de Volkskrant geplaatst met exclusief interview met het winnende bureau.  

Over Fight cancer
Fight cancer is een stichting voor jongvolwassenen die kanker wil verslaan vanuit de liefde voor het leven. Onder het motto ‘Love life. Fight cancer’ wil de organisatie jonge mensen bewust maken van de noodzaak van kankerbestrijding, ze betrekken bij de strijd tegen kanker en ze vooral aansporen tot actie! Mensen kunnen op verschillende manieren helpen, zoals een actie starten, geld doneren of vrijwilliger worden. De opbrengsten gaan via KWF Kankerbestrijding naar wetenschappelijk kankeronderzoek en preventie.

&;Dit jaar is gekozen voor Fight cancer, omdat het een simpel en iconisch goed doel is dat elke jury in Cannes kan herkennen. Daarnaast is het een thema dat dichtbij de deelnemers staat; helaas worden te veel mensen (en jongeren) direct of indirect geconfronteerd met kanker. Wanneer creatieven zich kunnen inleven in het goede doel en de doelgroep waarvoor die strijdt, kan nog beter werk gemaakt worden. Ook is het een uitdaging om juist voor een zo vaak besproken thema een origineel idee te bedenken&;, zo meldt De Persgroep.

Nieuw element in derde editie
In de eerste twee edities gingen creatieven aan de slag om de identiteit van Free Press Unlimited en de Stichting voor Vluchtelingstudenten terug te brengen tot de essentie: één idee gevat in één briljante printadvertentie. Een nieuw element in de wedstrijd dit jaar is dat de professionele vakjury de drie beste ideeën zal selecteren, die daadwerkelijk geproduceerd gaan worden. Uit deze top 3 kiest de jury uiteindelijk het winnende idee, dat wordt ingezonden naar Cannes en geplaatst in de Volkskrant met exclusief interview met het winnende bureau.

&;Wij willen nog meer jonge mensen op een positieve manier betrekken bij de strijd tegen kanker. We zijn dan ook heel trots dat Fight cancer is gekozen voor de Creative Press Challenge 2015. Samen kunnen we op een creatieve manier mensen uitdagen om dit belangrijke doel onder de aandacht te brengen&;, zegt Limore Noach, directeur Fight cancer.

&;Onze directe relatie met creatieven is ons veel waard. Deze derde editie van de Creative Press Challenge is een relevante manier om met hen in dialoog te blijven&;, aldus Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising van de Persgroep Nederland.

Meer informatie over de , zoals de jury en shortlist, wordt na de zomer bekendgemaakt. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie