Daan Remarque was de afgelopen vijf jaar head of strategy bij TBWA\. Het nieuws van zijn overstap komt min of meer gelijk met het nieuws dat Jurgen Bernardy terugkeert bij TBWA\Neboko als directeur strategie & commercie.
Remarque wordt naast cfo Heleen Heijt, de nieuw aan te nemen ecd en ceo Edgar Molenaars onderdeel van de bureauleiding.
Eind oktober maakte Adformatie bekend dat Ogilvy & Mather's ecd Darre van Dijk de eerder van Ogilvy & Mather overgestapte Rik Ledder volgde naar TBWA\.
Molenaars en Remarque kennen elkaar uit de tijd dat de laatste bij DDB werkte, zegt Molenaars.
Hij noemt Remarque 'analytisch sterk' en zegt: 'Daan heeft een brede visie op het versterken van merken en is een plezierig persoon. Als psycholoog weet hij als geen ander het essentiële inzicht eruit te pikken om de creatieve strategie en campagne op te baseren.'
Remarque op zijn beurt deelt de ambities van de Ogilvy-directie om de positionering van het reclamebureau te versterken. 'Ogilvy heeft een grote en sterke strategische afdeling. In de gesprekken die ik met de collega's van Ogilvy heb gehad, kwam de behoefte naar voren om de rol van strategie binnen het bureau verder aan te scherpen. Daarbij willen we ons meer dan ooit verbinden met creatie.'
Ogilvy & Mather Amsterdam telt naar eigen opgave nu 80 mensen en werkt voor onder meer Rabobank, Philips Lighting, KFC, Center Parcs, IBM, Ford, Maggi, Nescafé en Bakker Hillegom.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!