CRM-leverancier Chordiant ondervroeg met hulp van Don Peppers 171 commercieel directeuren en marketing managers uit Nederland, het Vereningd Koninkrijk en Duitsland. In alledrie de landen geeft een kleine 80 procent van de respondenten een hoge prioriteit aan CRM. Bovendien verwacht circa 70 procent dat CRM een hoge impact heeft op het toekomstig succes van de onderneming.
Tevens komt het beeld naar voren dat topmanagers zich realiseren dat strategie belangrijker is dan techniek. In hun omschrijving van CRM hechten ze allen meer waarde aan de houding en het gedrag van hun onderneming naar klanten dan aan de juiste IT-systemen. Een CRM-pakket implementeren zonder duidelijke CRM-strategie doet meer kwaad dan goed, is de algemene overtuiging. Dit moet toch ook goed nieuws zijn voor CRM-leveranciers. Want is het niet zo dat de voornaamste oorzaak voor het mislukken van een CRM-implementatie een gebrek aan strategie en commitment van het management is?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!