De Jonge Haan voor het aanstormende talent ging naar strategy director Boris Nihom van They, die daarmee pr&communicatie manager Wouter Glaser van Hyves en Marjolijn Kamphuis (ex-G-Star, eigenaar en creative strategist bij OKGO en hoofdredacteur van Dutch Cowgirls) achter zich liet. De drie moesten zich kort presenteren aan de kleine 50 bezoekers van het GVR diner en dat gezelschap koos vervolgens de winnaar.
GVR-voorzitter Ruud Polman reikte ook een Coq d’Honneur uit aan Jan Driessen van Aegon en voorzitter van de BVA.
Polman: ‘De wereld is aan het veranderen en Driessen laat zich door niets en niemand weerhouden om dat op de agenda te krijgen.’
En er was ook een Haan voor Aad Kuijper partner en creatief directeur van Alfred. Kuijper: ‘Iedereen heeft het nu over dialoog met de klant, maar ik wil helemaal geen dialoog met iedereen. Luisteren naar consumenten is veel belangrijker en dan moet je stoppen met al die reclametroep over ze uit te storten’.
Grote verrassing was de Coq de Grande Honneur voor Rob Benjamens (partner bij Conclusion Communication Architects), die tot verbijstering van de organisatie vertelde dat hij tien jaar geleden ook al deze oeuvreprijs won. Hij is daarmee waarschijnlijk de enige Nederlandse reclamemaker met twee keer deze titel. Volgens Polman dankte Benjamens de prijs aan ‘zijn lange succesvolle bureaucarrière, internationale allure en aan zijn belangrijke vakbijdrage’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!