Dit blijkt uit een onderzoek van MarketResponse en Pure&Profit, naar duurzaamheid en energiebesparing. Slechts een kwart (26%) van de ondervraagden is tevreden over de wijze waarop het bedrijfsleven met oplossingen inhaakt op het thema duurzaamheid.
Ondernemingen die serieus business willen maken van duurzaamheid, moeten afstappen van algemene en vrijblijvende op 'bewustwording' gerichte communicatie, zegt Pieter van Os van Pure&Profit. Met name hoger opgeleide consumenten zijn zich inmiddels bewust van de problematiek en staan open om te investeren in duurzame en energiebesparende oplossingen. Maar dit vraagt om meer concrete proposities van bedrijven die onderbouwd worden met informatie die onomstreden duidelijk maakt dat deze daadwerkelijk duurzaam zijn.
Uit het onderzoek komt volgens Caspar Overgaauw, accountmanager van MarketResponse duidelijk het beeld naar voren dat consumenten op zoek zijn naar informatie over mogelijke stappen op het gebied van duurzaamheid en energiebesparing. Bovendien zijn ze ook nog bereid daar wat mee te doen. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het hoge percentage consumenten dat aangeeft minder warm te wassen naar aanleiding van de Tikkie-terug campagne van Ariel en RTL (38%). Dit sluit volgens Overgaauw aan op eerder verricht onderzoek voor BCC.
Uit dit onderzoek bleek ook dat consumenten behoefte hebben aan meer informatie en advies over concrete manieren om energie te besparen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!