BBC News meldde gisteren dat de Britse social music site Last.fm is overgenomen door de Amerikaanse mediagigant CBS Corporation voor een bedrag van $280 miljoen. Hiermee is deze overname de grootste in de Britse internetgeschiedenis.
Last.fm is 5 jaar geleden opgericht en beschikt over meer dan 15 miljoen actieve leden die hier mensen met dezelfde muzikale smaak ontmoeten, gepersonaliseerde radiostations samenstellen, video's kunnen bekijken en muziek-widgets van Last.fm als blogtoy aan hun weblog kunnen toevoegen.
CBS Corporation is actief in TV, radio en internet. CBS radio is de grootste radio groep in de VS, met 179 stations in de top 50 op het gebied van nieuws, rock, country en urban muziek.
Volgens CBS Corporation CEO Les Moonves past de overname van Last.fm in de ambities van het bedrijf op het gebied van communities, content syndicatie en social networking binnen een jongere doelgroep waarmee het bedrijf wil concurreren met social networking site MySpace (News Corp) en video site YouTube (Google). Ook is dit een volgende digitale stap voor CBS Digital, waarbinnen ook de launch van het CBS Interactive Network, een investering in de virtual world content creator Electric Sheep Co. en de acquisitie van de op Wall Street georiënteerde nieuws show "Wallstrip" behoren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!