Dat is 15% meer dan in dezelfde periode een jaar geleden, meldt onderzoeker Nielsen. November en december waren - zoals gewoonlijk - de maanden met de hoogste bestedingen met in het seizoen 2013/2014 een aandeel van bijna 85% op de totale bestedingen. Maar dit seizoen begonnen de zorgverzekeraars al in september met adverteren.
Televisie populairste medium
De meeste adverteerders kozen voor televisie: een aandeel van 59%. Daarna komt radio met een aandeel van 22%. De bestedingen aan internet stegen tot 8% van de totale bestedingen. Aan de overige mediumtypen werd relatief weinig besteed.
Grote zorgverzekeraars (meer dan 1 miljoen verzekerden) schakelden vooral televisie en radio in en gezamenlijk hadden zij binnen deze mediumtypen een aandeel van 90%. Kleinere verzekeraars richtten zich meer op online. Ze hadden binnen dat kanaal een aandeel van 37%.
Meer verzekerden
Meer adverteren leidt niet per definitie tot meer verzekerden. Wel is het zo dat verzekeraars die meer reclamegeld besteedden, over het algemeen ook groei in het aantal verzekerden realiseerden.
Het onderzoek kwam tot stand in samenwerking met BS Health Consultancy
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!