Het sportmerk gaat van start met een wereldwijde multimediamarketingcampagne, met daarin een tv- commercial met bekende sporters.
Met Forever Faster wil Puma erkenning geven aan atleten die zich onderscheiden door zowel prestaties als persoonlijkheid: hardloper Usain Bolt, voetbalspelers Mario Balotelli, Sergio Agüero, Marta Vieira da Silva, golfers Rickie Fowler en Lexi Thompson en het Scuderia Ferrari Formule 1 team.
De video laat deze sporters zien ‘terwijl ze breken met conventies en risico’s nemen door vastberaden, moedig en vol vertrouwen te zijn en plezier te maken.’
De sporters zijn volgens het sportmerk ‘troublemakers’, die laten zien wat sportethos inhoudt.
Naast een brandplatform, is Forever Faster ook de mentaliteit van het bedrijf, meldt Puma.
‘Het is een mentaliteit die verder gaat dan de grenzen van een marketingcampagne. Het betekent het snel verwerken van innovaties en trends in nieuwe producten en deze op een dynamische manier op de markt brengen. ‘
Adam Petrick, global marketing director: “Forever Faster staat voor het statement dat PUMA als merk maakt en is bedoeld om men eraan te herinneren dat we het snelste sportmerk ter wereld zijn en blijven.’
Uit het statement: 'Through our endless pursuit to push the sports world forward, we are Forever Faster. Not fast. Faster. Faster is more determined.'
Wachten tot nationale voetbalcompetities in Europa
Puma heeft gewacht met de campagne tot na het WK, om aan te kunnen haken bij het 'back-to-school’-seizoen en het begin van de nationale voetbalcompetities in Europa.
Het merk kan wel wat extra omzet gebruiken.
De campagne is onderdeel van een poging het schip te keren. Zo maakte het in het laatste kwartaal van vorig jaar verlies. De omzet liep terug met 13,2 procent.
Puma-ceo Björn Gulden gaf in februari dit jaar aan dat het probleem bij de schoenen ligt (de omzet in deze categorie daalde met 20,9 procent).
In de drie maanden voor juni 2014 daalde de totale omzet met zo’n 5,8 procent meldt MarketingWeek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!