Bavaria werkt samen met Spaans biermerk Moritz

De samenwerking heeft betrekking op de uitbreiding van verkoop en distributie van elkaars bieren.

Bavaria kondigt aan samen te gaan werken met Moritz, in een toelichting 'het oudste biermerk van Spanje' genoemd én een merk dat 'symbool staat voor de stad Barcelona'. De samenwerking heeft betrekking op de uitbreiding van verkoop en distributie van elkaars bieren. Volgens Bavaria is Moritz een sterke speler in de Spaanse markt. De bedoeling is om de premium bieren van het merk toe te voegen aan het portfolio. De brouwerij uit Lieshout: 'Bavaria en Moritz hechten als familiebedrijven veel waarde aan historie, kwaliteit en bier met een goed verhaal. De bieren van Moritz staan voor cultuur, gastronomie en historie, waarbij creativiteit overal in doorklinkt.'

Catalaans speciaalbier
Twee bieren uit het vaste portfolio van de Spaanse brouwerij worden door Bavaria naar Nederland gehaald: Moritz, door Bavaria omschreven als 'een verfrissend, licht en mooi door drinkbaar pilsener met 5,4 procent alcohol' en Moritz Epidor, een donkerkleurig, Catalaans speciaalbier met 7,8 procent alcohol.

Vice versa
De samenwerking geeft Bavaria de mogelijkheid zijn bieren naar de Spaanse horeca te brengen. Het gaat om de bieren van La Trappe en Bavaria Premium Pilsener en Bavaria 0.0 Original.

 

Mode en kunst
'De sfeer die het merk Moritz met zich meedraagt is een heel bijzondere', zegt Harm-Jan van Pelt, directeur Europa bij Bavaria. 'Moritz doet het nét even anders, heeft een exclusief karakter en bevindt zich in de hoek van design, fashion en art. Ze laten dit ook zien door hun aanwezigheid op events en horecagelegenheden waar creativiteit centraal staan.' Van Pelt wil de door hem omschreven 'beleving' ook naar Nederland brengen en zich daarmee richten op horeca met een mediterraanse inslag.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie