Dat maakte Advertising Age eerder vanavond (Nederlandse tijd) bekend.
72andSunny wordt verantwoordelijk voor de internationale merkcampagnes van Adidas (basketball, running, voetbal en vrouwensportkleding) die de afgelopen jaren voor het grootste deel door Omnicom-bureau180 Los Angeles werden gemaakt. Een woordvoerster van het bureau zei tegen Ad Age dat Adidas 180 gevraagd heeft om voor het merk te blijven werken, maar dat het bureau zichzelf open wilde stellen voor nieuwe mogelijkheden binnen de categorie.
Het sportmerk koos zonder pitch voor 72andSunny, naar Ad Age meldt omdat Adidas volgens vice president global brand communications Ryan Morlan onder de indruk is van 72’s werk voor klanten zoals Samsung.
Adidas-topman Herbert Hainer kondigde in augustus vorig jaar aan in 2015 zijn grootste marketingcampagne ooit te zullen gaan voeren in de strijd met de grote concurrent Nike. Die aankondiging volgde op de bekendmaking van teleurstellende cijfers van Adidas.
Adidas heeft behalve van Nike ook in toenemende mate last van opkomende merken zoals Under Armour, waarvoor LikeFriends deze week een Europese campagne lanceerde.
180 Amsterdam werkt intussen voor Asics, waarvoor het de internationale campagne ‘It’s a big world. Go run it.’ maakte die eind februari begon.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!