2017 wordt een heerlijk kutjaar

2017 wordt het jaar van de nieuwsmedia als ze misschien wel laatste kans op revanche pakken.

Als Willem-Albert Bol van De Persgroep gelijk heeft (heel soms heeft ie dat) dan gaat het bij media niet om zendtijd en millimeters maar om de hoeveelheid genoten aandacht. Adverteren in al die nieuwsmedia van Bol had in 2016 dus niet zoveel zin.

Want als je terugkijkt dan werden onze campagnes slechts af en toe onderbroken door nieuwsfeiten, de noodzaak om de nieuwsmedia goed in de gaten te houden was in 2016 extreem laag. Er werd niet gevoetbald en Ramoni stelde teleur; als sportjaar stelde het, op Verstappen na, weinig voor. De presidentsverkiezingen in Amerika hadden, net als Zwarte Piet, onevenredig veel aandacht omdat we Aleppo, Kunduz, (boot)vluchtelingen en IS meer dan zat zijn.

Steeds meer adverteerders begonnen in 2016 eigen media te creëren. Als de bestaande media niet meer worden gevroten, dan maken we zelf maar een medium dat aandacht krijgt, met content die niet omgeven wordt door gemakzuchtige journalistiek.

Hippe contentfabriekjes
In 2017 krijgend de hippe, net opgerichte contentfabriekjes het zwaar want de nieuwsmedia krijgen de kans weer relevant te worden. Er is echt nieuws in aantocht! In januari wordt Donald geïnaugureerd. In februari krijgen we de ranzige verkiezingscampagnes van tientallen splinterpartijen over ons heen, in maart wordt de PVV de grootste oppositiepartij uit de parlementaire geschiedenis.

In april wint Le Pen de presidentsverkiezingen. In juni breekt de pleuris uit bij de Franse parlementsverkiezingen omdat ze spijt hebben. In september krijgt Angela op haar donder. De Brexit krijgt haar voltrekking en regeringen gaan niet hun koers verleggen, nee ze gaan overstag. Gevestigde partijen worden een krabbeltje in de kantlijn, het bastion van de gewone Nederlander zit ineens in de rechterhoek. Daar recht tegenover weten vakbonden zich geen raad met hun positie op links.

2017 wordt het jaar van de nieuwsmedia, tenminste, als ze deze, misschien wel laatste kans op revanche pakken. Als zij investeren in kwaliteit, goede onderzoeksjournalistiek, topfotografen en andere beeldmakers, dan komen die dure advertentiepagina’s er als vanzelf weer want wij adverteerders willen ook maar één ding: aandacht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie