1 op 5 Nederlanders volgt ziekenhuis op social media

Facebook is hier het populairste kanaal.

21 procent van de Nederlanders vindt dat elke zorginstelling, bijvoorbeeld een ziekenhuis, aanwezig moet zijn op social media. Een op de vijf volgt daadwerkelijk een zorginstelling. Facebook is veruit het populairste kanaal om een zorginstelling te volgen.

Dit blijkt uit een onderzoek van LVB Networks, uitgevoerd door onderzoeksbureau Multiscope onder ruim duizend Nederlanders.

De ondervraagden die nu een zorginstelling volgen op social media, doen dat vooral om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen, omdat ze hopen relevante informatie over zorg te krijgen of omdat ze de instelling sympathiek vinden.

21 procent van de respondenten zegt het niet nodig te vinden dat zorginstellingen op social media communiceren.

46 procent stopt met volgen als rechtstreekse betrokkenheid eindigt

Ook is gevraagd naar de reden om níet meer te volgen. Daarop antwoordt 46 procent te stoppen met volgen als ze geen rechtstreekse betrokkenheid meer hebben en 39 procent wanneer de content hen onvoldoende aanspreekt.

10 procent haakt af wanneer de zorginstelling negatief onder de aandacht komt of als ze zelf een negatieve ervaring met de zorginstelling krijgen.

42 procent vindt content op social media even geloofwaardig als, of geloofwaardiger dan de informatie op een website van een zorginstelling.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie