Zoek en vind-app Burgers’ Zoo verlengt customer journey

'We laden ons educatieve karakter; één van de redenen dat men een dierenpark boven een attractiepark verkiest.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Burgers Zoo komt met een nieuwe app en community in combinatie met beacon technologie en gamification. Burgers’ legt deze community en app op een enzooclopedie, een pagina met info van dieren en foto’s van bezoekers over de dieren van het dierenpark. De app is standalone te gebruiken maar is ook ter verrijking van een parkbezoek.

Zoekplaten
Met allerlei vragen over dieren probeert Burgers’ kinderen tot 12 jaar jaar te activeren om in de community badges en punten te verdienen. Wie het antwoord op een vraag niet weet, krijgt een hint op welk van de platformen het antwoord te vinden is, de dierenhoek van Burgers’ of het -kanaal. Door in het park met de app te spelen krijgen kinderen met behulp van beacon vragen op relevante plekken toegespeeld. In de Bush krijgen app-gebruikers zoekplaten waarmee ze in de Bush vogels kunnen zoeken en in de Ocean vissen.

Educatie
Marketingmanager Tim Lammers: ‘Hiermee verrijken we niet alleen het bezoek maar doen we ook aan storytelling, we laten zo namelijk zien wat er allemaal in onze Bush zit en vliegt zodat we de opmerking ‘maar hier zit helemaal niks’ voor zijn! Daarnaast laden we ons educatieve karakter; één van de redenen dat men een dierenpark boven een attractiepark verkiest. Tot slot verrijken we data en verlengen we de customer journey doordat kinderen ook thuis al aan met ons park aan de slag kunnen en blijven. Doordat de app en community gekoppeld is kun je voor en na je bezoek verder spelen en verlengen we het contact met de bezoeker en dus de customer journey.  ‘

Burgers’ bezit anderhalf hectare tropische regenwoud en de vissen wonen in een aquarium met 8 miljoen liter water.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie