Het nieuws wordt gedomineerd door maatschappelijke issues die op de kaart worden gezet door onderzoekers, media, politici, ngo’s of mensen met een persoonlijke passie of drijfveer.
Ze hebben daarvoor visie, lef, creativiteit, vastberadenheid, doortastend handelen en een kritische blik nodig.
Ieder jaar reikt een onafhankelijke jury de Issue Award uit aan een persoon of organisatie die op een opvallende of effectieve manier een onderwerp op de maatschappelijke en politieke agenda te krijgen.
Winnaars waren onder meer Tim Hofman, die een petitie begon voor een ruimer kinderpardon, Hugo Borst en Carin Gaemers, die de positie van kwetsbare ouderen in verpleeghuizen aan de kaak stelden, en advocaat Eva González Pérez voor haar inzet voor de slachtoffers van de toeslagenaffaire.
Wie dit jaar?
Ook dit jaar wordt de IssueAward uitgereikt. Maar wie zouden ervoor in aanmerking komen en met welk issue? Op deze vraag hebben professionals in marketing en communicatie, die dagelijks met deze onderwerpen bezig zijn, ongetwijfeld een goed antwoord.
We doen graag een beroep op je kennis en betrokkenheid. Laat ons weten welk issue, persoon of organisatie er in 2022 uit sprong en daarom de Issue Award verdient.
Dat kan hieronder als reactie of door een mail te sturen naar de redactie@adformatie.nl o.v.v, Issue2022. Je hebt tot 8 december de tijd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!