Vivera kiest pr-bureau Mediatic om valse aannames over vleesvervangers te ontkrachten

Bedrijf uit Holten wil met bureau een maatschappelijke discussie over plantaardig eten opzetten.

Karin Lowik van Vivera

Mediatic gaat aan de slag voor Vivera. De Europese marktleider in vleesvervangers schakelt het Amsterdamse pr- en contentbureau in om zijn zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Met Mediatic als partner wil het bedrijf uit Holten bijdragen aan de maatschappelijke discussie over plantaardig eten om zo de transitie van het voedselsysteem te versnellen.

‘We willen samen met Mediatic het debat in de maatschappij aanwakkeren over de nut en noodzaak van de eiwittransitie en hoe wij als Vivera aan die transitie bijdragen’, zegt Karin Lowik, marketing-director bij Vivera.

Volgens Lowik is er veel onjuiste informatie in omloop is over vleesvervangers, waardoor veel mensen het beeld hebben dat ze niet gezond zijn. ‘We willen deze valse aannames ontkrachten met behulp van een gedegen PR-strategie’.

Het is een voordeel dat Mediatic internationaal werkt, stelt Lowik. ‘Omdat het medialandschap en publieke debat in elk land anders is, kunnen we met lokale specialisten per land de juiste strategie bepalen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie