Valentijnsboeket voor jezelf met sexspeeltje grote winnaar bij PR Lions Cannes

DoorDash strijdt tegen taboe op zelfbevrediging vrouwen met bijzondere valentijnsbloemen.

Hoe kun je jezelf promoten en onderscheiden als bezorgdienst? Het Amerikaanse bedrijf DoorDash deed dat met een eigen invulling van het vieren van de liefde.

DoorDash bezorgt naast maaltijden ook boeketten bloemen. Om dat onder de aandacht te brengen én een maatschappelijk stigma tegen te gaan kwam het samen met bureau GUT in Los Angeles met het ‘Self Love Bouquet’.

Vrouwen konden op Valentijnsdag een boeket naar zichzelf laten sturen met daarin 11 rode rozen en een zogeheten rose toy, een sexspeeltje dat via TikTok razend populair is geworden.

DoorDash en GUT wilden er de ‘zelfliefde’ mee vieren en een statement maken tegen het taboe op zelfbevrediging dat nog altijd leeft onder veel puriteinse Amerikanen.

Het leverde het bedrijf miljoenen impressies op in media en op de socials, en uiteindelijk ook de hoogste creatieve prijs voor pr-campagnes, een Grand Prix op het festival in Cannes.

 

Juryvoorzitter PR Lions Jury Jo-Ann Robertson, ceo global markets bij Ketchum VK, prees de campagne voor zijn timing op het juiste culturele moment, die ‘klanten iets liet voelen en tegelijkertijd ongelooflijke bedrijfsresultaten opleverde. De focus op het vieren en versterken van de zelfliefde van alleenstaande vrouwen was eenvoudig en dapper.'

Uiteindelijk werden er 52 PR Lions uitgereikt uit 1600 inzendingen: 8 goud, 17 zilver , 26 brons en een Grand Prix

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie