Twee Nederlandse campagnes, beide van Bijl PR, zijn in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de internationale Sabre Awards voor de Emea-regio. Het Rotterdamse bureau was vier keer genomineerd, in totaal waren er 17 Nederlandse nominaties.
Bijl PR won een award in de categorie Not-for-profit voor de campagne Open je Wereld van voor Pleegzorg Nederland. De campagne, die samen met Deardan & Friends werd uitgevoerd, bracht het tekort en belang van pleeggezinnen onder de aandacht bracht.
De strategie en aanpak leidden tot massale regionale en landelijke media-aandacht. In een halve dag tijd ontving Pleegzorg Nederland al 300 nieuwe informatieaanvragen.
De campagne voor de Hartstichting, over het belang van AED’s en burgerhulpverlening, werd gekozen als beste campagne in de Benelux. Hierin werd aandacht gevraagd voor het belang van een 6-minutenzone, het tijdbestek waarin hulp het beste kan plaatsvinden om levens te redden. De campagne, waarbij ook Philips en Triple Double waren betrokken, leidde ertoe dat er veel meer AED’s beschikbaar zijn in Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!