Het speelkwartiertje van het blogplatformTumblr is over. De website en bijbehorende applicatie met meer dan 400 miljoen maandelijkse gebruikers moet geld verdienen. Dat gaat in de iPhone-app gebeuren met advertenties voor apps. Tumblr begint vandaag met de uitrol van haar advertentiemodel.
Dat model is ‘Tumblr Sponsored Apps’ gedoopt. Apps die op Tumblr gaan adverteren, betalen Tumblr voorlopig per download van de app, maar dat kan in de loop van de tijd nog veranderen, weet Techcrunch. De eerste uitgevers die met Tumblr in zee gaan, zijn ook geen onbekende adverteerders op bijvoorbeeld Facebook en mobiele websites: uitgever Gree van League of War en Knights & Dragons debuteert samen met Big Fish Games en Betaworks, bekend van TwoDots.
Tumblr geeft adverteerders ‘alle ruimte’, maar voorlopig zien de advertenties er net uit als normale berichten. Tussen de blogs waar je doorheen scrollt, kan je voortaan afbeeldingen en geanimeerde gif’s tegenkomen van apps en games die je met de grote balk eronder kan downloaden.
Downloadlinks van apps zijn belangrijke inkomstenbronnen voor sociale netwerken. Facebook haalt 66 procent van zijn mobiele inkomsten uit app-advertenties; Twitter gaat daar nog overeen met maar liefst 88 procent. De advertenties gelden voorlopig alleen voor de mobiele versie van Tumblr – die volgens het blogplatform zelf 66 procent van de 400 miljoen gebruikers bereikt.
Dit artikel, geschreven door Bart Breij (@Scarbir), is met toestemming doorgeplaatst van iCulture.nl in het kader van een wederzijdse contentuitwisseling om zakelijk mobiel gebruik te promoten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!