Deodorantmerk AXE presenteert de duurste deodorant ter wereld: een 14-karaats gouden AXE Gold bodyspray ter waarde van 25.000 euro. Je hebt het bericht misschien al langs zien komen, want veel media dachten dat het ging om een 1 aprilgrap.
Te koop of te winnen
Nu blijkt dat de gouden deodorant toch echt te koop is in de webshop. Wie 'm wil hebben maar er niet zoveel geld voor over heeft, kan vanaf volgende week een bus Gold bodyspray winnen bij drogisterij Kruidvat. De gouden bodyspray wordt geleverd in een luxe op maat gemaakte koffer, inclusief certificaat en taxatierapport.
Xaviera Wong A Soy van pr-bureau Glasnost: 'Deze ludieke actie is uitgevoerd door AXE zelf. Wij verzorgen de pr en we dachten al dat de timing voor verwarring zou kunnen zorgen. Dat was juist een reden om vóór 1 april een bericht te sturen. Van dat moment konden we mooi gebruik maken.'
Tweede persbericht
Het pr-bureau stuurt vandaag een tweede bericht, waarin ze aangeven dat het geen geintje is. De actie is bedoeld om de nieuwe geurvariant AXE Gold onder de aandacht te brengen. Die is gewoon in de winkel te koop en kost lang niet zoveel als de 14-karaats gouden variant.
Bij deze campagne hoort ook introductievideo, geproduceerd door Framez Productions. Deze studio is bekend van videoclips van Nederlandse hiphop artiesten, zoals Ronnie Flex, Bizzey en Lil’ Kleine.
Volgens Glasnost zijn er nog geen bestellingen geplaatst op moment van schrijven, maar wordt de campagne 'goed ontvangen door de doelgroep'.
Brand manager Ram Huigen: 'We zien dat luxe en succes belangrijke onderdelen zijn van de levensstijl van jonge mannen. Speciaal voor hen introduceren wij dan ook de gouden bodyspray. Hiermee bieden we ze naast een lekkere geur, ook een uniek en kostbaar product.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!