Premium

Tinder aan de native advertising

De populaire dating-app wil snel geld gaan verdienen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het bedrijf achter Tinder, IAC, vertelde deze week tegen analisten dat de komst van advertising slechts een kwestie van tijd is.

Op dit moment komt minder dan 5 procent van de omzet uit advertising. Native advertising moet daar verandering in gaan brengen.

Tinder heeft een jonge kerndoelgroep van  25 jaar en jonger, die weinig ervaring heeft met dating. Dat zou bepaalde adverteerders moeten aanspreken, aldus IAC.

Sommige merken hebben Tinder al een keertje ingezet. Fox bijvoorbeeld zette een aantal fake-profielen van acteurs op Tinder, om een nieuwe sitcom te promoten.

Tinder zei daarnaast nog te spelen met verschillende scenario’s om extra omzet te genereren. Bijvoorbeeld om de datingfeatures uit te breiden met andere sociale features en messaging. Maar ook abonnementen werden genoemd, of andere vormen van in-app transacties die omzet kunnen genereren.

IAC gaf verder geen harde doelstellingen, maar gaf wel aan dat Tinder snel een krachtig merk moet worden. Het aantal gebruikers groeide in februari en maart met 15 procent, en 1500 procent het afgelopen jaar.

Tinder staat op plek 20 van de meest gedownloade apps in Groot-Brittannië en is de populairste lifestyle iOS app (bron: App Annie).

IAC is ook eigenaar van Match.com, Ask, Vimeo en OKCupid. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie