Onder het motto 'Landelijke buurtsuper weer terug in het stadsbeeld', opende de van oudsher Hollandse keten SPAR op donderdag 24 april een heuse pop-up store. En wel in het centrum van studenstad Delft. De super spreekt van 'een totaal nieuw concept in supermarktland'. In de pop-up store worden alleen maar SPAR huismerkproducten aangeboden.
Met de tijdelijke winkel (vier weken) in het voormalige Free Record Shop-pand aan de Jacob Gerritstraat, wil SPAR benadrukken dat het zich in Nederland niet beperkt tot buitengebieden en kleinere plaatsen.
Susanne Kroon, commercieel directeur bij SPAR, legt uit dat de tijdelijke winkel ook bedoeld is om de huismerkproducten van SPAR een podium te geven, omdat die onlangs een nieuw en fris design hebben gekregen. 'We zijn trots op de kwaliteit en uitstaling van onze producten.' Daarnaast wil SPAR laten zien dat het met een 'aantrekkelijke City-formule' terug is in het straatbeeld van diverse binnensteden. In Delft werd bijvoorbeeld onlangs een zogeheten SPAR Citystore geopend aan de Binnenwatersloot in het centrum. Het is de bedoeling dat er van deze formule nog velen gaan volgen in andere steden.
Hogere idealen
SPAR zegt aan een opmars te zijn begonnen in de binnensteden. Het doel daarachter is om wijken leefbaar te houden. SPAR: 'In wijken en buurten waar winkels en diensten verdwijnen, neemt SPAR een belangrijke plek in om die wijken leefbaar te houden.' SPAR is ook in gesprek met de overheid om de leefbaarheid in krimpgebieden gezamenlijk te bevorderen.
Studenten
SPAR timmert nog meer aan de weg. Naast de SPAR Citystore lanceerde het eerder al een concept dat special gericht is op studenten: SPAR UNIVERSITY. Deze campusstores zijn inmiddels terug te vinden in Utrecht, Rotterdam en Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!