Senseo komt met nieuwe merkidentiteit

Amsterdams brand design bureau Design Bridge heeft het redesign verzorgd, inclusief een nieuwe verpakking.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Koffiemerk Senseo heeft een geheel nieuwe merkidentiteit uitgewerkt. Deze is onlangs in heel Europa gelanceerd. Senseo zegt te willen staan voor ‘genieten, maar ook voor gemak’: het merk laat consumenten een breed scala aan koffiesmaken ervaren ‘zonder gedoe’. Samen met de klant heeft Design Bridge de merkpersoonlijkheid van Senseo opnieuw gedefinieerd: optimistisch. Ook zijn belangrijke elementen uit het designverleden van Senseo verbeterd, met name de Senseo ‘S’. Deze elementen zijn teruggeplaatst op een centrale plek in het ontwerp en staan zo symbool voor Senseo&;s kwaliteit en smaak. De voorgaande verpakking sloot niet goed aan op de richting die Senseo met het merk wil inslaan.




In de briefing is gevraagd de persoonlijkheid en authentieke waarden van het merk opnieuw in kaart te brengen. Dit was het startpunt voor het ontwikkelen van een nieuwe brand identiteit, een nieuw verpakkingsontwerp en brand guidelines voor alle uitingen van het merk. Senseo is een internationaal opererend merk, dat de nieuwe identiteit in verschillende markten en culturen wil uitdragen.


Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie