Bij de prestigieuze Sabre Awards Emea is Nederland met drie cases in de prijzen gevallen. Voor deze zogeheten Superior Achievement in Branding Reputation and Engagement buigt zich een internationale vakjury over zo’n tweeduizend inzendingen vanuit Europa, het Midden-Oosten en Afrika.
Met de rebranding van T-Mobile en Tele2 in Odido wonnen Bijl PR en Proof een award voor ‘Superior Achievement in Brand-Building’. Deze categorie is een speciale erkenning voor pr-campagnes die een cruciale rol hebben gespeeld in merkstrategie, positionering, berichtgeving en de ontwikkeling van een merk.
Met de nieuwe positionering en een productaanbod ging T-Mobile Nederland op 5 september 2023 verder onder de naam Odido. 700 medewerkers en meer dan 100 partners werkten dag in dag uit, in het geheim, aan de herpositionering en rebranding van het bedrijf.
Drie aardige woorden
In de categorie medische technologie ging het goud naar Three Kind Words van Philips in samenwerking met Omnicom PR Group NL. Deze campagne voor medewerkersbetrokkenheidcampagne toont de kracht toont van vriendelijkheid en erkenning in tijden van verandering. Ofwel: hoe drie woorden het verschil kunnen maken in de betrokkenheid van medewerkers.
In de geografische categorie Benelux ging er een Sabre Award naar Mars Nederland (Pedigree) en het bureau Weber Shandwick Nederland voor de campagne Dogfishing. In deze campagne wilde Pedigree wil meer aandacht creëren voor asielhonden en laat gebruikers van datingapps deze week kennismaken met vier honden uit een Nederlands asiel.
De honden kregen eigen profielen en leken net mensen. De afbeeldingen zijn gecreëerd door kunstmatige intelligentie (AI), volgens Pedigree met nadruk op het innerlijk. Wellicht komt de online dater zo de (asiel)hond van zijn of haar dromen tegen.