RVD meer invloed op communicatie

Het kabinet wil eenheid in beeldvorming creëren. De Rijksvoorlichtingsdienst krijgt daarom meer greep op het communicatiebeleid van de ministeries.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de uitgelekte begroting van het ministerie van Algemene Zaken, waarvan de Rijksvoorlichtingsdienst deel uitmaakt, zo is in NRC Handelsblad te lezen.

Volgens de krant is er al jaren een competentieconflict tussen de RVD en de directies voorlichting van de verschillende departementen over de vrijheid van ministeries om hun eigen communicatiebeleid te bepalen.

Het geschil laaide in het najaar van 2001 opnieuw op toen de premier Kok de directeur van de RVD bevorderde tot de rang van directeur-generaal. Voor volgend jaar wil het kabinet het communicatiebeleid nog verder centraliseren.

De Rijksvoorlichtingsdienst krijgt een strategische unit die de coördinatie van communicatie over 'rijksbrede thema's' bij de ministeries controleert.

RVD zal ook zelf nieuws via websites aanbieden en de overheid wil ook meer massale advertentiecampagnes inzetten naar het voorbeeld van de campagne 'Werken bij het rijk'. In de toekomst kunnen dergelijke campagnes ook het politieke programma van het kabinet betreffen.
(bron: NRC Handelsblad)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie