Rinske van den Bos stapt over van Bavaria-brouwer Royal Swinkels Family Brewers naar het pr-bureau Ovide Agency.
Van den Bos was de afgelopen zes jaar als hoofd externe communicatie eindverantwoordelijk voor pr en public affairs bij Swinkels. Ze ‘deed’ de communicatie bij zaken als overnames, crises en duurzaamheid, maar was ook betrokken bij creatieve merkcampagnes van de biermerken van Swinkels. Naast Bavaria zijn dat onder meer Cornet, Palm, La Trappe en Rodenbach.
Internationaal boutique-bureau
Rinske van den Bos wordt bij Ovide business-director en treedt toe tot het managementteam. Samen met oprichters Marieke Verhaar-Fennis en Gijs Moonen zal ze de ontwikkeling van Ovide verder vormgeven.
Het team van Ovide, opgericht in 2019, bestaat inmiddels uit zestien pr-professionals. Het bureau wil de komende jaren verder groeien als internationaal boutique-bureau voor aansprekende merken.
Stap in ambities
‘Om onze verdere ambities voor de groei en ontwikkeling van Ovide te realiseren zochten we senior versterking’, zegt Marieke Verhaar-Fennis, medeoprichter van Ovide Agency. Volgens haar is de komst van Van den Bos met haar achtergrond in een internationale organisatie als Swinkels en ervaring met creatieve bureaus een belangrijke nieuwe stap.
Het afgelopen jaar werd onder leiding van Dorien Cox al een kantoor geopend in Antwerpen. Daarnaast kreeg het bureau meerdere nieuwe klanten zoals Meta, Catawiki en KFC. Het werkt al langer voor merken als Netflix, Thuisbezorgd.nl, Swapfiets en Meta.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!