Ook lopen ze voor wat betreft customer experience en algehele bedrijfsprestaties. Zo blijkt uit wereldwijd onderzoek van Forrester in opdracht van Oracle.
Forrester Consulting onderzocht onder marketingbeleidsmakers de impact van best-practices voor moderne marketing op de business, in verschillende sectoren.
In het onderzoek, getiteld: Why You Need To Be A Modern Marketer: The Business Impact of Marketing Maturity in the Age of the Customer werden 20 sectoren bekeken, waaronder elektronica, energie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, productie, media, retail en telecom.
Uit het onderzoek blijkt dat marketeers in retail koploper zijn in de overstap naar moderne marketing. Ook lopen ze voor wat betreft investeringen in datamanagement en technologie voor gedragsmonitoring, en marketingintegratie.
De belangrijkste resultaten:
- 46 procent van de retailorganisaties beschikt over realtime feedback en overzichten om zo de betrokkenheid van de consument en de marketingeffectiviteit te vergroten. In andere sectoren ligt dit percentage op 31 procent
- 42 procent van de retailorganisaties maakt op dit moment gebruik van een volledig geïntegreerd cross-channel-marketingplatform voor uitgebreide marketingorkestratie. Ter vergelijking: in andere sectoren is dit 14 procent.
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 492 marketingbeleidsmakers in uiteenlopende sectoren in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Australië. ‘Moderne marketeers’ werden in het onderzoek gedefinieerd als 'marketeers die een combinatie van realtime voorspellende modellen en statistische technieken gebruiken, waaronder slimme doelgerichtheid en cross-channel-marketing, om zo te zorgen voor een gepersonaliseerde customer experience'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!