Reclameman moet lachen om pr-man

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ha, de reclameman moet lachen om de pr-man die wordt aangepakt, in de VS. De reclameman is Danny G., blogger achter, de pr-man niet minder dan Mark J. Penn, CEO van het internationale Burson-Marsteller-netwerk. Harvard-graduate en een van zijn specialismen is, pluk ik van ;s site">B-M's site: 'providing research-based communications strategy to political figures, corporations and crisis situations.' En crisis is er.

AdPulp concludeert op basis van een artikel gisteren in de dat Penn, 'chief strategist' van Hillary Clinton's campagne een held op sokken is. Nu de kans groot is dat Hillary het definitief aflegt tegen de andere Democratische kandidaat, Barack Obama, en er steeds meer verhalen naar buiten komen dat haar campagne een zootje is ('how can she run the country if she can't run her campaign', reageert iemand), blijkt Penn zijn rol dit week-end in een onderschept mailtje sterk gebagatelliseerd te hebben. Hij beschreef zichzelf daarin als iemand die 'geen onmiddellijke verantwoordelijkheid droeg' voor de campagne. Hij was slechts "an outside message advisor with no campaign staff reporting to me." Maar Howard Wolfson, communicatiechef van de campagne, zegt dat Penn overall verantwoordelijk is voor strategie en boodschap en iemand anders dat-ie regelmatig praat met Hillary over de campagne.
Danny G. sneert er vrolijk op los op zijn AdPulp: 'He's the CEO of Burson-Marsteller, a big-time global PR firm and WPP subsidiary, so I'm sure he's got some skills, but watching this election season I've never seen anyone try so hard to convince the world that up is down, night is day, and 1+1 is 3 -- and be so seemingly bad at it.' Om als volgt te besluiten: 'I mean, PR people are usually incredibly effective at what they do. What am I not getting here? What's the deal?'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie