In navolging van de VS en Groot-Brittannië opent Procter & Gamble nu ook een webshop in Duitsland.
Op pgshop.de hoeven Duitse consumenten vanaf 40 euro geen verzendkosten te betalen. Daaronder kost het 3 euro om de FMCG-producten te laten verzenden. Meerdere bestellingen worden met korting aangeboden.
Procter & Gamble zegt de online winkels niet te exploiteren om meer omzet te behalen, maar om wensen en koopgedrag van consumenten te kunnen bestuderen. Verkooppartners zouden ook moeten kunnen profiteren van de data die deze shop oplevert, aldus P&G.
Procter & Gamble experimenteert al langer met directe verkoop in Duitsland. Zo testte de fabrikant in 2012 QR-codes op advertenties voor Pampers, bij bushaltes in Frankfurt.
In de VS en Groot-Brittannië test P&G al langer met webshops. Naast de online winkels werkt de fabrikant ook samen met Amazon: in oktober vorig jaar werd bekend dat Amazon eigen winkels in de distributiecentra van P&G opent, om ook FMCG-producten online te kunnen aanbieden.
Bron: Internetworld.de, Wall Street Journal
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!