McDonald’s heeft in New York een diner georganiseerd voor journalisten, bloggers en influencers, waarbij beroemde chef-koks met ingrediënten van het fastfood-restaurant een menu maakten.
Op tafel kwamen onder meer een Kung Pao Kip, ofwel een Chicken McNuggets overgoten met zoetzure saus en gegarneerd met peterselie. Gnocchi, gemaakt van Franse frietjes, geserveerd met en een slow-cooked beef en een fruitsaus uit een smoothie-mix. Als toetje een "biznut" een soort biscuit-donut, zo meldde persbureau AP.
Trasformerend
Het evenement was aangekondigd als ‘een transformerende eetervaring van fast food tot goed en snel geserveerd eten’.
De gerechten zijn niet bedoeld voor de McDonald’s-restaurants, maar onderdeel van een campagne van McDonald’s om de reputatie van goedkoop en ongezond voedsel van zich af te schudden. In een tijd waarin de Amerikanen meer aandacht besteden aan wat ze eten, probeert het bedrijf de publieke opinie bij te buigen via reporters, bloggers en andere zogenaamde "beïnvloeders". Zij mochten proeven.
Sterk bewustzijn
CEO Don Thompson zei begin dit jaar: ‘We moeten ervoor zorgen dat het voedsel relevant is en dat er een sterk bewustzijn is dat McDonald's een restaurant is dat vers voedsel bereidt van hoge kwaliteit.’
Dat wordt nog lastig, aldus AP, gezien de resultaten uit het verleden. De salades die het introduceerde als gezonde variant vormen slechts 2 tot 3 procent van de totale verkoop.
Angus-hamburgers
Bovendien haalde de keten vorig haar Fruit & Walnut-salade en premium Angus-hamburgers van de menukaarten af omdat de klanten van McDonald’s de vijf dollar die ervoor werden gerekend te hoog vonden, aldus analisten.
Eerder deze week werd al bekend dat concurrent Burger King zijn ‘gezonde’ en minder vette frietjes, de Satisfries, de nek omdraait vanwege tegenvallende verkopen.
Blijkbaar kom de fastfood-bezoeker niet voor gezond voedsel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!