Premium

Pr-fail: Microsoft nodigt Nederlandse journalisten op verkeerde tijd uit voor perspresentatie

Embargo op ‘groot nieuws’ bleek door tijdzonefout al lang verstreken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Pr-blunder van Microsoft in Nederland. Door een fout in het omzetten van Amerikaanse tijd naar de Nederlandse nodigde het de Nederlandse journalisten op het verkeerde, veel te late tijdstip uit. De persbijeenkomst viel daardoor in het water.

Uitnodigingen

Microsoft stuurde begin vorige week de uitnodigingen rond onder Nederlandse journalisten voor het bekendmaken van groot nieuws. De sessie zou starten om 17:30 en eindigen om 19:00. Plaats van handeling: het hoofdkantoor van Microsoft Nederland bij Schiphol. Opgeven voor 4 september graag.

Embargo

Wat precies er zou worden bekendgemaakt, wilde Microsoft niet zeggen, want er zat een embargo op het nieuws dat wereldwijd op hetzelfde moment bekend zou worden gemaakt. Het ging in ieder geval om de preview van een nieuw Microsoft-platform. Tijdens deze sessie zou Microsoft de journalisten als eerste in Nederland kennis maken met de mogelijkheden ervan.

Ochtend, niet &;s middags

Zover kwam het echter niet. ’s Ochtends kon Microsoft de journalisten die zich hadden aangemeld weer opbellen. Het nieuws was allang bekend gemaakt, om 6 uur ’s ochtends Nederlandse tijd in plaats van 6 uur ’s middags. Reden: de Nederlandse vestiging had zich vergist in het tijdstip. Het dacht dat het nieuws 12 uur later in de VS bekend zou worden gemaakt.

Een bezoeker

Daardoor kwam het dat slechts een journaliste nog wel been in zag om de bijeenkomst die er eigenlijk geen was te bezoeken.  

En het nieuws, waar ging dat om? Het bleek dat Microsoft de preview wilde lanceren van het nieuwe MSN-platform, dat een complete metamorfose heeft ondergaan. Alleen was de wereld daar al 12 uurtjes eerder van op de hoogte.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie