Hi Michael, begint de mail die Michael Arrington, de medeoprichter en journalist van TechCrunch krijgt van het bureau SocialChorus.
Het benadert de Arrington voor de nieuwe Internet Explorer. Of hij erover wil schrijven, betaald, en ook de links naar de nieuwe Internet Explorer wil delen via zijn sociale media-kanalen.
Arrington is niet de enige, ook Paul Stamatiou , een populaire gastblogger voor TechCrunch krijgt geld aangeboden voor een blog over Internet Explorer.
Hij tweet dit rond, terwijl ook Arrington het verzoek online zet, plus een link naar een artikel van hem waarin hij de vloer aanveegt met merken die bloggers betalen voor positieve stukken.
Ook deelt hij met de lezers de de hashtag (#IEbloggers) die het pr-bureau van Microsoft de bloggers vraagt te gebruiken.
De hashtag wordt inderdaad flink gebruikt, maar niet op de manier waarop het pr-bureau van Microsoft dat voor ogen had. Mensen nemen een loopje met de hashtag en verbazen zich behoorlijk over de actie van het concern.
En terecht natuurlijk, want waarom zou het in vredesnaam onafhankelijke bloggers willen betalen voor promotiestukjes. Het afbreukrisico is simpelweg te groot, zoals ook nu gebleken is.
Bovendien kan het straf opleveren van Google, dat een paar jaar zichzelf strafte en zijn eigen ´Chrome´op de zwarte lijst plaatste omdat het bloggers had betaald voor artikelen over de browser.
Microsoft zelf nam overigens snel afstand van het aanbod en het bureau: ´Deze actie van een leverancier is niet representatief voor de manier waarop Microsoft werkt met bloggers of andere leden van de media.´
Het besloot het promoprogramma voor Internet Exporer met de hashtag op te schorten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!