Plus heeft Het PR Bureau gekozen als partner voor het ontwikkelen van spraakmakende pr-campagnes. De keuze volgt na een kennismakingsfase waarin Het PR Bureau twee creatieve PR-campagnes ontwikkelde voor twee spaaracties van de supermarktketen.
Creatieve campagnes met een twist
Plus vroeg Het PR Bureau twee creatieve pr-campagnes te ontwikkelen rondom de spaaracties van de supermarktketen. Dit leidde tot de Tupperware-spaaractie ‘Breng Je Tupperware Terug Naar Je Ouders’-dag. Jongeren werden hierin aangemoedigd al het Tupperware eindelijk eens terug te brengen bij de rechtmatige eigenaar: papa en mama.
Daarnaast leidde de samenwerking tot de spaaractie met de Fabeltjeskrant-handpoppen die met gepersonaliseerde boodschap naar influencers en journalisten werden verstuurd, ingesproken door niemand minder dan Meneer de Uil zelf. Beide activiteiten zorgden voor de nodige reuring rondom de spaaracties en werden breed opgepakt in de media.
Positionering 'goed eten'
Deze eerste twee campagnes zijn een voorbode voor de nieuwe creatieve samenwerking, melden Het PR Bureau en Plus. Sinds begin juni hebben zij de handen officieel ineen geslagen om mooie campagnes te ontwikkelen 'die verrassen en raken'.
Esmee Blom, Communicatiemanager Campagnes bij Plus, wil de positionering ‘Goed eten, daar houden we van’ verstevigen met onderscheidende en spraakmakende campagnes. ‘PR is hierin voor ons een belangrijk onderdeel.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!