In de campagne gebruikt Philips het Rijksmuseum als showcase. De klant vertelt het verhaal, en wordt op deze manier ambassadeur van het merk.
Doel van de campagne was om de kwaliteit van de ledverlichtingoplossingen beter voor het voetlicht te krijgen, maar ook Philips als projectmanager neer te zetten. Van product- naar oplossingsgericht, aldus Kim van Rosmalen en Maarten Vernooy van Philips Lighting. Kosten voor de campagne: 45.000 euro.
‘De campagne was consistent, duidelijk en goed uitgelicht en kende vooraf een duidelijke voorstelling’, aldus juryvoorzitter Ment Kuiper.
Ook het publiek van B2B Marketingforum koos voor Philips Lighting, het merk kreeg 50 procent van de stemmen.
Naast Philips waren ook Canon Nederland en DSM genomineerd. Canon was genomineerd voor een eventcampagne om de nieuwe positionering aan klanten uit te leggen, en om nieuwe doelgroepen te benaderen.
DSM Engineering Plastics ontwikkelde de app ‘Bright Stories, waarbij de salesforce wordt geholpen met ondersteunende content. De tijd die verkoop nodig heeft om een deal te sluiten, wordt zo aanmerkelijk verkort.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!